Premium

De Bijenkorf speelt in op het thema diversiteit samen met datingapp Happn

De campagne Hello Beautiful gaat over de schoonheid van ieder mens.

Warenhuisketen de Bijenkorf begint een nieuwe campagne in aanloop naar Valentijnsdag. De campagne gaat over positiviteit, schoonheid en diversiteit. De campagne bestaat uit een video, campagnewebsite en een samenwerking met datingapp Happn.

Melissa Pot, PR-specialist van de Bijenkorf: 'De campagne Hello Beautiful gaat over diversiteit en de schoonheid van ieder mens. De Bijenkorf moedigt mensen aan zichzelf en elkaar vaker een compliment te geven. Iedereen is mooi en bijzonder en dat moet gevierd worden.'

Complimenten
De campagne past volgens haar goed bij het merk. 'Met de campagne bouwen we aan onze merkwaarden. De missie van de Bijenkorf is: Het meest inspirerende, verrassende en creatieve warenhuis, waar iedereen bijzonder is. Met Hello Beautiful onderstrepen wij dat een ieder bijzonder is op zijn eigen manier. Heel concreet brengen we dat ook tot uiting door te stimuleren elkaar complimenten te geven.'

Met de campagne 'Hello Beautiful' wil de Bijenkorf mensen aanmoedigen om zichzelf en elkaar vaker een compliment te geven. Klanten krijgen bijvoorbeeld bij elke aankoop in de winkel en bij hun online bestelling een kaart en de mogelijkheid een ander een compliment te geven. Je kunt ook complimentjes uitdelen via de website.

Happn hour op 14 februari
Vanaf maandag 22 januari krijgen alle Happn-gebruikers die het profiel van de Bijenkorf liken een gratis drankje. Op Valentijnsdag brengt de Bijenkorf de online- en de fysieke wereld samen: op 14 februari kunnen gebruikers van de app elkaar ontmoeten tijdens 'Happn hour' (van 17.00 tot 19.00 in alle winkels van de Bijenkorf).

Pot: 'Bij een datingapp worden mensen op eerste gezicht puur op uiterlijk beoordeeld. Als de Bijenkorf vinden wij iedereen mooi op zijn eigen manier. Wij staan open voor elke like of crush. Van de Bijenkorf krijg je zeker een berichtje met standaard de aanhef Hello beautiful. Verder bieden wij dan de gelegenheid om elkaar al gebruikers van happn, beter te leren kennen, bijvoorbeeld tijdens happn hour op Valentijnsdag. Het is een ludieke actie als onderdeel van de totale campagne om iedereen zich bijzonder te laten voelen.'

De winkelketen benadrukt dat iedereen mooi is en laat daarom een verscheidenheid aan mensen zien in de etalage. Deze beelden zie je ook in een tentoonstelling in het trappenhuis van de Bijenkorf Amsterdam.

Fotograaf Anne Claire de Breij maakte de beelden en video voor deze campagne: 'Hello Beautiful sprak me meteen aan, ik sta vierkant achter deze positieve boodschap die draait om het zien van schoonheid in al zijn diversiteit en dat heb ik vastgelegd.'

Credits
Concept: de Bijenkorf, fotografie: Claire de Breij, productie: Halal

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie