Diesel schuwt Grindr, Pornhub en Tinder niet als advertentiekanalen

De boodschap is simpel: ‘kijk eens naar onze campagne, voordat je jezelf verwent’.

‘Als internationaal modemerk moeten we daar zijn, waar onze klanten zich bevinden’ vertelt Nicola Formichetti, artistiek directeur , in een interview met .

Het kledingmerk zegt met de komende lente- en zomercampagne het eerste merk te zijn dat durft te adverteren op ‘dergelijk erotisch geladen mediakanalen’. Formichetti: ‘Wij zijn allemaal geobsedeerd door én hebben een haat/liefde-verhouding met onze smartphone. Wij wilden daar iets geinigs meedoen, dus besloten wij onze billboard-campagne crossmediaal uit te breiden’.

In de nieuwe campagne verbeelden bekende Diesel-gezichten als Kiko Mizuhara, Sara Cummings en Joe Jonas de zoektocht naar online presentatie en prikkelende taboes en is Diesel daarbij niet bang om kritisch naar zichzelf te kijken. Zo beeldt een foto een zogenoemde vierhoeksverhouding uit en nemen Jonas en Mizuhara Diesel op de hak door te stellen dat zij (als online influencers) meer volgers hebben dan het merk zelf.

Wanneer de campagne-uitingen te zien zijn op Tinder, Grindr, Pornhub en YouPorn is nog niet bekend, wel zal Diesel binnenkort van start gaan met een onderbroekencampagne op Grindr en Pornhub.

‘De bezoekersaantallen zijn onvoorstelbaar. Pornhub staat wereldwijd op plek 64 van de populairste sites en YouPorn op 172. Dat is de kracht van porno. Het zal bestaande advertentievormen als magazine- en billboarduitingen niet vervangen, maar het kan het wel versterken. Als Diesel zijnde zijn we niet bang om ons op dergelijke plekken te begeven. Wij kunnen het ons veroorloven. We zijn namelijk geen high fashion, maar street.’

Advertentie