Geen verkeersboete en files, wèl korting op een carwash

Flitsmeister weet niets van haar gebruikers. Maar met de data die ze wel hebben, ontwikkelen ze slim nieuwe diensten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Niets zo vervelend als geflitst worden, maar de Flitsmeister app verkleint de kans op een boete aanzienlijk. De 700 duizend actieve gebruikers zorgen samen voor de meest nauwkeurige flitsmeldingen. Tijdens het dat iMMovator onlangs organiseerde, gaf Jorn de Vries, Business development, een kijkje in de data keuken van .

De app geeft meldingen op basis van locatiegegevens. &;Bij het naderen van een flitser krijgt de gebruiker een melding en vragen we of de flitser nog aanwezig was. Daarmee houden we de flitserinformatie up-to-date,&; lichtte De Vries toe. Mensen kunnen ook zelf een flitser aanmelden. De informatie over flitsers is volledig community gegenereerd en super actueel.

Een schat aan data
Hoewel Flitsmeister niets weet van haar gebruikers, weten ze dankzij hun technologie wel veel over verkeersintensiteit en beweging. De Flitsmeister data worden dan ook voor veel meer gebruikt dan alleen flitsmeldingen. &;We genereren ook filedata. We kunnen verkeersintensiteit meten en zien waar verkeer stil staat.&; Dit leidde weer tot een nieuwe dienst: file-informatie. Ook levert Flitsmeister file-informatie aan diverse radiostations, in ruil voor naamsbekendheid.

De app is gratis. Flitsmeister verdient aan zijn adverteerders. Die adverteren echter niet met advertenties, maar met relevante meldingen. Eigenlijk geldt hetzelfde principe als bij de flitsmeldingen; op het moment dat je je op een bepaalde locatie bevindt, krijg je een melding. Rij je bijvoorbeeld langs de BP, dan krijg je een melding van korting voor de carwash.

Met Vodafone deed Flitsmeister een andere actie, gericht op automobilisten die naar het buitenland reizen. Wat vergeet je als je de grens over gaat? Je data uitzetten. Met als gevolg hoge kosten. Flitsmeister helpt ook hier, door een melding te geven zodra je de grens passeert. &;Met location based advertising kunnen we mooie campagnes voeren die voor de gebruiker helemaal niet irritant zijn. Op die manier proberen we toegevoegde waarde te bieden aan onze gebruikers”.

De verkeersdata van Flitsmeister worden ook door derden gebruikt. Partijen die de infrastructuur in Nederland verbeteren bijvoorbeeld, nemen graag een kijkje in de data over verkeersstromen die Flitsmeister vastlegt. Andere partners zijn  tankstations (Flitsmeister monitort de bewegingen langs het station) en exploitanten van billboards (wat is het bereik daarvan?). 

De mogelijkheden zijn eindeloos, als je maar op een slimme manier naar je data kijkt.

Het van iMMovator staat geheel in het teken van media en data. RTL, Cleverlions, Marktplaats en Icemobile tonen hun innovatieve projecten. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie