Google heeft Consumentenbarometer ingrijpend vernieuwd

De gratis tool is ontwikkeld om adverteerders en reclamebureaus inzicht te geven in de laatste consumententrends.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De vernieuwde tool is in het vierde jaar na de introductie uitgebreid en bevat nu meer data, wat volgens Google zorgt voor betere resultaten. Gebruikers kunnen nu het gedrag van consumenten op het gebied van mobiele technologie, internetvideo en online winkelen in 56 landen met elkaar vergelijken.

Google ontwikkelde de om adverteerders en reclamebureaus inzicht te geven in de laatste consumententrends, zodat ze campagnes optimaal kunnen afstemmen op veranderingen. Ook journalisten en ondernemers gebruiken de tool om consumentendata en marktspecifieke informatie te achterhalen.

Zo laat de Barometer zien dat Nederland koploper is als het gaat om het aantal met internet verbonden apparaten per gebruiker (3,6). Dat 96% van de Nederalnders dgelijks online is; 88% boekte z&;n laatste vakantievlucht online, 46% deed voor z&;n laatst gekochte product eerst online onderzoek, en 28% ondervindt problemen met het gebruik van websites op de smartphone. 

Verticale markten die op dit moment in de Consumentenarometer zijn opgenomen, zijn: kleding en schoeisel, huishoudelijke apparatuur, vliegreizen, hotels, cosmetica en boodschappen. Google zegt regelmatig nieuwe categorieën en inzichten aan het aanbod te zullen toevoegen.

Peter Cory, agency sales director bij Google: “Mensen gebruiken digitale media tegenwoordig voor allerlei doeleinden. Het is echter niet altijd even eenvoudig om te bepalen welke kanalen en activiteiten de beste resultaten opleveren, zeker niet als je met verschillende markten en producten te maken hebt. Onze nieuwe Consumentenbarometer biedt toegang tot heel veel actuele informatie uit consumentenonderzoek waardoor gebruikers beter zicht krijgen op hoe consumenten zich online en offline oriënteren.”

De Barometer-gegevens zijn het resultaat van consumentenonderzoek onder 150 duidzendrespondenten in meer dan 50 landen. De nieuwe Consumentenbarometer is ontworpen door , een in Londen gevestigde ontwerpstudio voor digitale producten en diensten. Het bureau kreeg de opdracht om de Barometer intuïtiever te maken en de navigatie te vereenvoudigen.

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie