Indringende campagne laat zien wat je verliest met MS

Stichting MoveS en Etcetera kiezen éénduidig thema voor meerkoppige ziekte

Multiple Sclerose (MS) is een ziekte die toeslaat bij relatief jonge mensen, tussen de 30 en 40 jaar. De ziekte heeft een hoge naamsbekendheid, terwijl maar weinig mensen zich er een beeld bij kunnen vormen. 

Dit komt doordat de gevolgen van MS zo uiteenlopend zijn. De één belandt in een rolstoel, de ander verliest zicht, weer een ander raakt denkvermogen kwijt. Sommigen overlijden aan MS, anderen weer niet. 

Kortom: de ziekte is moeilijk te duiden. Dit diffuse beeld maakt fondswerving voor MS erg moeilijk. Onbekend maakt onbemind.

Stichting MoveS is een initiatief dat in 2013 is opgericht om middels evenementen geld op te halen voor bestrijding van de ziekte. Om het grotere publiek te kunnen bereiken wil  het meer begrip kweken voor de ziekte. 

MoveS sloeg de handen ineen met Etcetera en samen ontwikkelden ze een éénduidig thema: MS-patiënten moeten vroegtijdig afscheid nemen van hun lichaamsfuncties.

Met deze scherpe ‘propositie’ van de ziekte werd een campagne ontwikkeld met diverse middelen. Van film (bioscoop & tv) en outdoor tot online testimonials waarin patiënten op emotionele manier afscheid nemen van hun lichaamsfuncties: ‘Wat hebben we een plezier gehad met elkaar, maar nu gaan we helaas elk onze eigen weg’. 

 

 

Zie ook de de site afscheidvanms.nl 

Credits
Klant: MoveS
Verantwoordelijk bij klant: Ivar Schutte en Edwin van Wijngaarden
Bureau: Etcetera
Creatie: Stan van Zon en Gido van der Vlies.  
Producer bureau: Marieke Prette en Remko Esser  
Account: Martin Stiemer 
Strategie: Job Koopman  
Productiemaatschappij film en fotografie: Hazazah 
Regisseur: Nanno Jiskoot 
DP: Myrthe Mosterman
Producer film: Judith Roosenstein 
Online en grading: Captcha
Muziek: Nando Eweg / Sounds Like Film
Sounddesign: Melcher Meirmans / Sounds Like Film
Editor: Marvin Schoemaker
Fotografie OOH: Jeroen Hofman 
Producer Fotografie: Cynthia Fidder 
Beeldbewerking: Pineapple Imaging
Fotografie patiënten: Michel Porro
Mediabureau: MBuy - Steven Kraanen en Özlen Uncu

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie