Interne communicatie is nu belangrijker dan mediarelaties, vinden communicatieleiders

Maar uiteraard, niets zo belangrijk als reputatiemanagement

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Interne communicatie is mediarelaties gepasseerd in de top-3 van belangrijkste rollen van de communicatie in organisaties, blijkt uit de Business Leaders in Communications Survey onder meer dan 250 Europese communicatiebestuurders.

Reputatiemanagement wordt gezien als belangrijker dan ooit. Van de respondenten vermeldt 94 procent dat het om één ​​van de drie belangrijkste rollen van communicatie in hun organisatie gaat. In 2012 zag nog 65 procent reputatiemanagement als het belangrijkste communicatiegebied.

Maar de belangrijkste verandering is de waarde die communicatieleiders hechten aan de communicatie met medewerkers. Waar twee jaar geleden 39 procent &;interne communicatie&; een van de drie belangrijkste onderwerpen vond, meent nu meer dan de helft (57 procent) dat &;het bouwen van een sterk, trouw, goed geïnformeerd en betrokken personeelsbestand&; een van de drie belangrijkste taken is. Hoogstwaarschijnlijk zien de respondenten goede interne verhoudingen als een belangrijke voorwaarde voor een goed reputatiemanagement.

De externe mediafocus is daarentegen juist gedaald. In 2012 noemde 46 procent mediarelaties als een van de drie belangrijkste rollen. Dat is nu teruggelopen tot 36 procent.

De nieuwste BLCS-enquête is nog niet gepubliceerd, maar al wel ingezien door PRWeek, dat de cijfers bekendmaakte. Het onderzoek van recruiter VMA Group wordt gehouden onder meer dan 250 communicatiebestuurders van Europese organisaties.  

Foto: Een personeelsbijeenkomst van Deloitte

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie