Premium

Kluwer wordt wereldwijd Wolters Kluwer

Een wereldwijde rebranding moet de positionering, de zichtbaarheid en de herkenbaarheid verbeteren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Kluwer verandert wereldwijd de bedrijfsnaam in Wolters Kluwer. Daar hoort ook een nieuwe slogan bij: &;When you have to be right&;. 

Dat meldt ceo Nederland Frans Klaassen in een mail aan relaties. De nieuwe pay-off moet de ambitie van het concern aangeven: &;We zijn er voor u wanneer het er echt op aan komt&;, aldus Klaassen. Volgens de topman verandert er intern niets. 

Van Wolters Kluwer naar Kluwer en weer terug
De naamsverandering maakt het er niet per se makkelijker op, want internationaal heette het concern al voor het grootste deel Wolters Kluwer. In Nederland werd de naam Kluwer - online uitgeverij en informatiedienstverlener voor professionals -  gevoerd.

Wolters Kluwer ontstond door de fusie in 1987 van uitgeverijen Kluwer en Wolters-Samsom. In 2001 hergroepeerde Wolters Kluwer Nederland zijn uitgeefactiviteiten in drie uitgeverijen: Kluwer, ten Hagen & Stam en Bohn Stafleu Van Loghum. Kluwer en Samsom integreerden in Nederland tot één bedrijf onder de naam Kluwer. 

Sinds 2003 valt Kluwer onder de divisie Legal, Tax & Regulatory Europe van Wolters Kluwer. In de afgelopen jaren hebben zowel Kluwer als Wolters Kluwer een transformatie doorgemaakt naar een online informatiedienstverlener.

Advertentie
advertisement
premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Plaats als eerste een reactie

Advertentie