Premium

Merken-Estafette: Micha Medendorp is groot fan van Bugaboo

Iedereen heeft wel een favoriet merk. Wat zijn de favoriete merken van het vak?

In de tweewekelijkse rubriek Merken-Estafette, vertellen brand managers, marketing managers en cmo’s wat hun favoriete merk is. Daarmee geven ze het stokje door aan de marketing manager van dat bewuste merk. Er zijn maar twee voorwaarden. Het merk moet in Nederland verkrijgbaar zijn en het mag niet eerder in de Merken-Estafette genoemd zijn.

In de vorige aflevering was het woord aan Benjamin van der Kloet, marketing manager bij Innocent Drinks. Hij gaf het stokje door aan Micha Medendorp (foto), de pas bij Rituals aangestelde chief marketing officer.

Waarom is het eigenlijk zo cool om voor je eigen merk te mogen werken?
‘Rituals is een internationaal merk met Nederlandse roots. Het is een merk met een sterke en relevante filosofie;het transformeren van dagelijkse routines naar bijzondere momenten. Rituals wil mensen weer laten stilstaan bij de kleine dingen in het leven en deze momenten verrijken met een vleugje luxe.Iedere productlijn van Rituals is geinspireerd door een oosters ritueel. De productlijn The Ritual of Sakura – met de geur van kersenbloesem en rijstmelk – markeert het ontwaken van de natuur en symboliseert dat leven en schoonheid vluchtig zijn en dat je er vol overgave van moet genieten. Het zijn producten met een mooi prijspunt.’

Wat is je favoriete brand?
‘Bugaboo.’

Waarom?
‘Het is natuurlijk niet een stoer mannenmerk, maar het is wel een mooi Nederlands merk dat heel sterk gegroeid is, het is al in 50 landen verkrijgbaar. Het is voor mij al even geleden dat ik met een kinderwagen rondliep, want onze kinderen zijn al wat ouder, maar ik houd ontzettend veel van merken die het leven makkelijker proberen te maken. Als je kinderen krijgt, ga je van hip en happening naar huisje boompje beestje. Dat is een hele omslag. Bugaboo zorgt ervoor dat je er een beetje knap bijloopt en dat maakt die overgang makkelijker. Verder is het functioneel erg slim ontworpen en besteedt het merk veel aandacht aan de dessins van de bekledingen. Wat ik van het prijspunt vind? Ja, Bugaboo is premium priced, je bent zo 1000 euro verder als je de basisset aanschaft. Het is dan ook specifiek bedoeld voor de doelgroep die het belangrijk vindt om die nieuwe fase stijlvol en slim in te gaan.’

Wat bewonder je als vakman in de manier waarop het merk wordt gepositioneerd?
‘Bugaboo ziet zichzelf niet als babymerk maar als mobiliteitsoplossing. Het is een merk dat mensen wil inspireren op weg te gaan. Je zult dan ook zelden een baby zien in hun uitingen. Wat slim is dat ze bij de internationale uitrol vaak internationale designers inzetten om lokale relevantie te creëren. Dat geeft de associatie met een exclusief fashion brand.’

Als je één dag op de stoel van de verantwoordelijke marketingmanager van Bugaboo zou mogen zitten, wat zou je dan doen?
‘Het zou mooi zijn als Bugaboo zijn filosofie zou loslaten op de mobiliteit van andere doelgroepen. Zoals ik al zei, het is voor mij al een tijdje geleden dat ik in de kinderwagens zat. Op dit moment ga ik vaker met de trein. Een slimme Bugaboo vouwfiets voor in de trein lijkt mij een logische extensie.’

De eerste vier afleveringen in de nieuwe rubriek Merken-Estafette leest u hier:

Beeld Bugaboo afkomstig van www.bugaboo.com

 

 

premium

Registreer en probeer 1 maand gratis

Om dit artikel te kunnen lezen heb je een Premium account nodig. Registreer nu en probeer de eerste maand gratis.

Probeer 1 maand gratis Abonneer direct

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie