Sinds april 2017 heeft RTLZ het roer omgegooid, na het mislukken van de 24-uurs zakenzender. ‘We bouwen sinds 2015 aan een zakelijk netwerk. Aanvankelijk hebben we ons gericht op veel eigen programma ontwikkeling. Na een jaar moesten we concluderen dat de kijkcijfers te ver achter bleven bij de doelstellingen en ten opzichte van de energie die we erin staken. Sindsdien werkt de redactie digital first en die content kan ook op tv komen. We hebben ons redactionele proces dus omgedraaid. Vanuit online naar tv in plaats van andersom is ook redelijk uniek in de tv-wereld.’
‘Online first koers RTLZ werpt vruchten af’
Volgens uitgever Joris van Lierop zijn er betere cijfers, zowel online als op tv.
Sinds april 2017 heeft RTLZ het roer omgegooid, na het mislukken van de 24-uurs zakenzender. ‘We bouwen sinds 2015 aan een zakelijk netwerk. Aanvankelijk hebben we ons gericht op veel eigen programma ontwikkeling. Na een jaar moesten we concluderen dat de kijkcijfers te ver achter bleven bij de doelstellingen en ten opzichte van de energie die we erin staken. Sindsdien werkt de redactie digital first en die content kan ook op tv komen. We hebben ons redactionele proces dus omgedraaid. Vanuit online naar tv in plaats van andersom is ook redelijk uniek in de tv-wereld.’
Word lid van Adformatie
Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.
Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement