Publistat wint opnieuw aanbesteding Europees Parlement

Achteraf ontdekten ze dat ze de enige inschrijver waren

Publistat blijft in ieder geval tot 2022 de mediamonitoring en -analyse voor het Europees Parlement verzorgen. Het is het resultaat van een Europese aanbesteding.

De opdracht voor het bureau dat vrije publiciteit monitort en analyseert, is groot. Publistat verzorgt Engelstalige samenvattingen en analyses van het nieuws in Nederland. De samenvattingen worden in heel Europa gebruikt door Europarlementariërs en voorlichters.

Er zit een team op van zes mensen, die worden ingezet op basis van actualiteit.

Nederlandse bronnen

Analisten selecteren dagelijks het nieuws over Europa, het Europees Parlement en Europarlementariërs in Nederlandse bronnen (print, online, radio en televisie). De opdracht betekent een verlenging van de samenwerking die in 2014 begon.

Pilot van een week

Directeur Jeroen Scholten: ‘We weten dat meerdere partijen geïnteresseerd waren, maar achteraf bleken wij de enige inschrijver. Dit heeft ongetwijfeld te maken met de complexiteit van de opdracht – uiteenlopende onderwerpen vertalen in het Engels – en het vereiste maatwerk, in combinatie met een zeer intensieve procedure van de aanbesteding, waaronder een pilot van een week.’

FOTO: ANP

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie