Qban ontwikkelt duurzaamheidscampagne Postcode Loterij, AH en Unilever

Campagne moet consumenten vertrouwd maken met duurzaamheidskeurmerken en duurzamere producten.

Voor de jaarlijkse ‘Doe maar lekker duurzaam’-campagne heeft het bureau Qban in opdracht van de Nationale Postcode Loterij, Albert Heijn en Unilever de digitale creatie bedacht en ontwikkeld.

Begin november zullen alle 2,8 miljoen deelnemers van de Postcode Loterij een cadeaukaart ter waarde van €12,50 voor duurzamere producten bij Albert Heijn ontvangen. Deze actie stimuleert consumenten voor het vierde jaar op rij om te koken met producten die beter zijn voor mens, dier en milieu.

Om niet alleen deelnemers van de Postcode Loterij, maar alle consumenten te stimuleren om voor duurzamere producten te kiezen, ontwikkelde Qban een thematische Facebook- en YouTube-campagne. Hiermee maakt de consument kennis met duurzamere producten en de duurzaamheidskeurmerken achter deze producten.

In de eerste fase van de campagne wordt er aan consumenten gevraagd of zij al duurzamer eten en welke keurmerken ze herkennen. In de tweede fase maken ze kennis met de duurzaamheidskeurmerken. In de laatste fase worden duurzamere producten gekoppeld aan gerechten uit het receptenboekje.

De campagne is live tot en met 17 november.

Credits
Verantwoordelijk bij klant: Sanne van Hal (Postcode Loterij), Annemiek Schram (Albert Heijn), Anne Schreuders en Helger Reitsma (Unilever)
Bureau: Qban
Account: Cindy bij de Vaate
Concept: Maarten van Scheijndel
Art-Direction: Billy Santegoets
Creatie: Elmar Hamelink, Franklin Rodriques
Social media-specialist: Freek Jautze
Producer: Klaartje Avis
Productiemaatschappij: Timmer TV, Studio Rewind
Mediabureau: Mindshare

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie