Roorda tekent voor campagne 'Ben jij al donor?'

Het doel van de Donorweek 2014 is om zoveel mogelijk donorregistraties te realiseren en het onderwerp orgaandonatie weer bovenaan de agenda te krijgen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Van 12 tot en met 19 oktober vindt de vijfde editie van de Donorweek plaats. Reclamebureau Roorda is gevraagd om een campagne te maken met als doel daar een succesvol evenement van te maken door zoveel mogelijk donorregistraties te realiseren en het onderwerp orgaandonatie weer bovenaan de agenda te krijgen. Roorda ontwikkelde een campagne waarin het draait om de centrale vraag: Ben jij al donor?

In de campagne zien en horen we verschillende Nederlanders hun JA of NEE keuze op opvallende wijze kenbaar maken. Roorda verzorgt niet alleen de campagne op radio, TV en online maar zal tijdens de Donorweek ook een dagelijks Donor Journaal hosten. De dagelijkse uitzending van 13.00 tot 14.00 uur zal live vanuit Roorda Reclamebureau worden uitgezonden. De creatieve afdeling van Roorda zal samen met een bonte collectie aan BN’ers de content voor dit Donor Journaal verzorgen, dat gepresenteerd zal worden door Dennis Weening.

Met deze dagelijkse live uitzending via het Google netwerk heeft de Donorweek dit jaar een primeur in Nederland. In heel Nederland zal tussen 12 en 13 uur het DonorJournaal te zien zijn door een simpele ‘mouse over’ over meerdere banners. Met elke view, of dat nu op YouTube zelf is, op VIVA.nl of in een van de banners, zullen we bezoekers retargetten met de boodschap te registreren. Met deze combinatie van awareness en focus op conversie verwacht Roorda dit jaar weer meer registraties binnen te halen.

DonorJournaal
Het Donor Journaal is een dagelijkse uitzending van een uur waarin er druk het land rond gebeld gaat worden door BN&;ers om zoveel mogelijk mensen JA te laten antwoorden op de vraag: Ben jij al donor? Deze vraag zal dan ook centraal staan gedurende de hele campagne voor, tijdens en na de donorweek. In het Donor Journaal zullen tevens allerlei bekende en minder bekende gasten verwelkomd worden die wat interessants kunnen vertellen over orgaandonatie. Daarnaast zullen er vaste items uitgezonden worden van het JA-team. Een enthousiaste club bestaande uit (Tess Milne, Patrick Martens, Geraldine Kemper, en Tim Hofman) die het land rondtrekken om hun “JA”-keuze groots uit te dragen en op opvallende wijze registraties te werven.

Daarnaast bezoekt het JA-team acties georganiseerd door en voor Donor-fans zelf (zoals de Donorrun in Eindhoven en Amsterdam). Ook zal het Ja-team collega BN’ers overvallen met de vraag: “Ben jij al Donor?”

Naast het JA-team zal ook Willie Wartaal zijn eigen dagelijkse item &;Willie donor worden?&; in het Donor Journaal presenteren. Hierin gaat Willie op zoek naar moeilijk te bereiken mensen om ze over de streep te krijgen en JA te laten antwoorden op de centrale campagnevraag: Ben jij al donor?

Quote
Joeri Jansen, creatief directeur Roorda Reclamebureau: &;Roorda Reclamebureau is trots dat we na 4 succesvolle jaren het stokje van KesselsKramer hebben mogen overnemen. Met onze Donor campagne hopen we niet alleen net zoveel media aandacht te krijgen maar ook nog meer registraties en bij voorkeur JA-registraties te werven. Dit doen we door, met het hele bureau en een kleurrijk gezelschap aan BN’ers, live vanuit Roorda Reclamebureau de JA-keuze groots uit te dragen.&;

 

Credits
Bureau: Roorda Reclamebureau
Creatie: Marco Stevens, Elwin Kennis, Allard Jaspars & Joeri Jansen
Account: Daantje Dammers, Judit de Graaff
Strategie: Marieke van den Berg Bert Pol (Tabula Rasa)
Verantwoordelijk bij klant: Frederike van Dorst (DPC), Saskia van Bergen (DPC), Margo Mens (WVS), Mathilde Slump (VWS), Jan van Zomeren (VWS)en Janine van Trierum (NTS)
RTV: Marcel Ossendrijver
Regie: Paul Ruigrok
Producer: Chantal Gulpers
Edit: Gert-Willem Visser
Post productie: Arjen Abbestee (LASTPOST.tv)
Muziek en Sound design: Most en SoundCicus
Productie DonorJournaal: Fleur Dusee i.s.m. Quadia

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie