Premium

Talpa komt met één salesorganisatie, OMS verdwijnt

De organisatie gaat Talpa Media Solutions heten, geleid door CCO Peter de Mönnink.

Talpa Media Solutions is een samenvoeging van de sales van SBS, OMS, Talpa Radio, Social1fluencers en het nieuwe Emesa.  

Dat werd vanmiddag bekendgemaakt tijdens een event in het DeLaMar Theater, waar het nieuwe Talpa Network werd gepresenteerd.

De samenvoeging betekent dat het nog jonge OMS verdwijnt als merk. OMS doet de spotverkoop voor onder meer de radiozenders van Talpa Radio. CEO van OMS Joris van der Pol treedt toe tot het senior managementteam, dat verder bestaat uit Dave Kroon (SBS), Eleonora Jansen (SBS), Dorine van Mullem (SBS), Allard Korenhof (SBS) en Tijmen Bos (Talpa Radio). Het totale salesbedrijf bestaat uit 170 professionals. 

Salespersoon 2.0
Talpa Media Solutions krijgt ook strategisch accountmanagement en een nieuw soort salesmanagers. Je zou het een salespersoon 2.0 kunnen noemen. De Mönnink: ‘Dat zijn Strategic Account Managers die continue in contact met de klant staan en vraagstukken weten te vertalen naar de experts in de organisatie. Ze nemen de coördinatie in handen, zodat je echt een one stop shop voor marketeers krijgt. Dat willen we zijn. Marketeers zijn altijd op zoek naar de ingang bij een bedrijf. Wij zeggen: hier heb je de ingang en hier is de contactpersoon. We loodsen je door de mogelijkheden heen. Dat geeft kracht rond die moeilijke problematiek van data, content creatie en performance.’

De nieuwe commerciële organisatie staat er nog niet direct, daarom werkt Talpa Media Solutions de eerste maanden volgens een buddy-systeem. ‘Vanaf dag één merken klanten het verschil en gefaseerd werken we naar geïntegreerde teams toe’.

Fotografie: William Rutten

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie