‘Weblogs meest interessante interactieve ontwikkeling’

Weblogs zijn in de ogen van tweederde van de marketeers het meest interessante nieuwe interactieve middel. De helft van de marketeers geeft aan interactieve tv een interessante ontwikkeling te vinden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit de Interactieve Marketing Monitor dat is uitgevoerd door de Stichting SpinAwards en RM Interactive. Het meest populaire interactieve instrument is - evenals vorig jaar - de eigen site.
Van de respondenten beschikt 98 procent over een eigen site. E-mail scoort eveneens hoog, 73 procent geeft aan een eigen e-mail nieuwsbrief te versturen, evenals banners die door 63 procent worden ingezet.

Het onderzoek naar trends en ontwikkelingen op het gebied van interactieve marketing werd uitgevoerd onder 410 marketeers. De vorig jaar geuite verwachting dat zoekmachines sterk aan populari-teit zou winnen als marketinginstrument, is uitgekomen. Van de ondervraagde marketeers zegt 56 procent gebruik te maken van zoekmachinemarketing, tegen 31 procent vorig jaar.
Online games zijn bezig aan een opmars. Vorig jaar zei 13 procent van de marketeers online games te gebruiken als onderdeel van de interactieve marketingmix, dit jaar is dat 20 procent.
Opvallend is verder dat slechts een op de vijf marketeers het huidige bureau als de beste adviseur beschouwt voor interactieve marketing. ‘Dit cijfer is schrikbarend laag. Traditiegetrouw zijn bureaus de plek waar marketeers hun kennis vandaan halen. Het lijkt er dus op dat de traditionele bureaus in de ogen van de marketeer de boot aan het missen zijn,’aldus het onderzoek.

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie