Per 1 januari online alleen nog niet-commerciële boodschappen bij Ster

Ook display advertising al volgende maand geschrapt.

Online adverteren bij Ster is per 1 januari alleen nog mogelijk voor niet-commerciële partijen met een niet-commerciële boodschap. Eerder meldde Ster dat vanaf volgende maand adverteren rond online video stopt, maar reclame op de online kanalen van de publieke omroep niet helemaal zou verdwijnen. Er mocht naast ‘boodschappen van algemeen nut’ ook nog display advertising worden ingezet. Nu meldt Ster in een mail aan relaties dat ook online display enkel beschikbaar is voor partijen met een niet-commerciële boodschap.

'We konden de afgelopen weken aankondigen dat online video op platformen van derden, zoals YouTube, en online display vooralsnog in 2021 voor alle klanten beschikbaar zouden zijn. Deze zouden pas verdwijnen op het moment dat de mediawet in 2022 zou ingaan. (...) Hierbij is aangegeven dat het ging om een voorlopige situatie. Deze week is gebleken dat per 1 januari aanstaande alle online inkoopmogelijkheden voor commerciële partijen verdwijnen en dat ook online display enkel beschikbaar zal zijn voor partijen met een boodschap van algemeen nut. Online adverteren via platformen van derden verdwijnt in zijn geheel.'

Voor radio en tv verandert er in 2021 verder niets. De geleidelijke afbouw van de tv-reclamezendtijd zoals in de gewijzigde visiebrief van minister Slob van media staat, begint pas vanaf 2022.

Ster-directeur Frank Volmer presenteerde recent het commerciële beleid voor 2021. De verkooporganisatie gaat komend jaar door met de in 2018 ingeslagen weg en houdt ook vast aan de 'logisch aandeel' strategie. 

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Dave Winters
Wat een valse concurrentie! Volledig aan het belastinggeld-infuus en reclame stoppen omdat er toch al bijna niemand meer wil adverteren op hun propagandakanalen. Geen adverteerders is ook geen bestaansrecht en zeker niet deze belastinggeldverkwisting. Ze hadden al een enorm concurrentievoordeel omdat programma's niet worden onderbroken door reclame en nu maken ze het helemaal reclamevrij. En naast de subsidie voor televisie krijgen ze ook nog eens overheidsfinanciering om online content gratis te kunnen publiceren. Het is bizarre concurrentievervalsing. En dan de belachelijke manier waarop ze met ons belastinggeld omgaan. Niks geen creatieve talenten de kans geven, maar rare wereldvreemde overbetaalde kwibussen als onder andere Matthijs v Nieuwkerk, Paul de Leeuw en Chiel Beelen. Vreselijke televisie met altijd dezelfde rare gasten. Geen objectieve nieuwsgaring, maar pure propaganda, wie betaald bepaalt. De overheid maakt eerlijke commerciële uitgeverijen en nieuwsmakers kapot met deze staatstelevisie. Ik had liever gezien dat ze de npo vrij maakten van de staatspropaganda. Dan zou ik er misschien nog eens naar kijken. Adverteren deed ik toch al lang niet meer bij ze vanwege een veel te lage ROI en natuurlijk ook vanwege de vreselijke manipulatieve politiek-correcte en wereldvreemde content.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Rob Linssen
Eindelijk!
Enne Dave W. Ach laat maar.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie