Amerikaanse ceo’s moeten zich binnen 1,5 jaar bewijzen

Amerikaanse ceo’s krijgen steeds minder tijd om zich te bewijzen. Lukt dat niet binnen anderhalf jaar, dan is hun positie in het geding.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In de laatste vijf jaar is met name de invloed van de reputatie van de ceo veel belangrijker geworden. Dit blijkt uit Amerikaans onderzoek van pr-bureau Burson-Marsteller.

De reputatie van de ceo is verantwoordelijk voor bijna de helft van de reputatie van het bedrijf. De presentatie van de ceo beïnvloedt 95 procent van de financiële wereld in hun beslissing al dan niet in het bedrijf te investeren. Nieuwe ceo’s krijgen gemiddeld acht maanden om een strategische visie te ontwikkelen en twee jaar om een bedrijf weer winstgevend te maken.

Geloofwaardigheid, ethische normen en waarden en goede interne communicatie zijn de belangrijkste wapens van de ceo om te overleven. Goede financiële resultaten zijn echter vanzelfsprekend en de eerste voorwaarde om te slagen als ceo.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie