Audi laat tv-commercial tot leven komen met AR-app

Kijker ziet de Audi vanuit de tv in de woonkamer belanden.

  • Media
  • 2 February 2018
  • Redactie Adfo Groep

Audi Norway lanceert de "Audi quattro coaster AR-app" waarmee de gebruiker via augmented reality (AR) op een interactieve manier kennis kan maken met de Audi quattro. Als je de speciale app download, hekent die de tv-reclame van Audi en komt de auto uit het scherm in je woonkamer terecht.

De auto kan dan worden geschaald naar miniatuurformaat, maar ook naar de normale grootte van de Audi. In de campagnefilm is te zien hoe de Audi door AR als racewagen kan worden bestuurd in de woonkamer van de gebruiker. De app is ontwikkeld in samenwerking met het Noorse bureau POL Oslo.

Tommy Bækkevold Jensen, marketingmanager bij Audi Norway: ‘Mensen kunnen op deze manier de nieuwste Audi ervaren zonder ervoor naar een showroom te moeten. De app heeft ook een toegevoegde entertainmentfactor, omdat de auto kan worden geschaald naar een miniatuurversie, zodat je ermee kunt racen.’

Kjetil Botten Skogly, account director bij POL Oslo: ‘We zien voor het eerst dat door de nieuwste technologie marketeers een transitie maken van het ene naar het andere medium en dat de tv-ervaring wordt uitgebreid in tijd en ruimte.’ De app wordt ondersteund door een multimediacampagne. De commercial is tot nu toe alleen in Norwegen te zien. De app is wel wereldwijd te downloaden via iTunes.

 

Advertentie