Bestedingen radioreclame gelijk gebleven

De netto radioreclamebestedingen bedroegen in de eerste helft van 2018 ruim 90 miljoen euro, net als in 2017.

Shutterstock

De netto radioreclamebestedingen waren in de eerste helft van 2018 nagenoeg gelijk aan die in dezelfde periode: ruim 90 miljoen euro.

Het genoemde bedrag betreft de netto radioreclameomzet, exclusief de kortingen bekend als bureaucommissie. Radio Advies Bureau (RAB) belooft vanaf nu de cijfers bekend te maken zonder enige korting. ‘Dit geeft een zuiverder beeld en een betere vergelijkbaarheid met andere media.’

RAB zegt in een toelichting dat de radioreclameomzet bestaat uit spot en branded content bestedingen (commerciële boodschappen buiten het reclameblok). De spotomzet in de eerste zes maanden van dit jaar is ruim 85 miljoen euro. In branded content werd door adverteerders 5,4 miljoen euro geïnvesteerd, dit is zeven procent meer dan in 2017.

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie