Betalen voor site FT

De Financial Times (FT) heeft plannen om bezoekers voor delen van de website te laten betalen. De afgelopen tijd heeft de uitgever, net als veel concurrenten, het hoofd gebroken over de vraag hoe ze het nieuws rendabel op internet kunnen blijven publiceren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Aanvankelijk bestond de verwachting dat advertenties genoeg geld op zouden brengen, om de websites van kranten draaiende te houden. In de praktijk viel dit tegen. De uitgever hoopt nu de website van de FT in de lucht te houden door een deel van het aanbod achter passwords te zetten. Diverse onderzoeken hebben aangetoond dat er een markt bestaat voor zeer actuele data. Gebruikers zijn best te porren voor financieel cijfermateriaal en informatie die nog niet eerder openbaar is gemaakt. Ook de site van The Wall Street Journal is al langer voorzien van een afgesloten gedeelte. Hier kunnen betalende abonnees online relevante artikelen en actuele cijfers lezen. Een jaarabonnement kost los 59 dollar en abonnees van het gedrukte exemplaar krijgen een forse korting. De verwachting is dat uitgevers moeten wachten tot er een internationaal geaccepteerd protocol komt voor micropayments. Wanneer bijvoorbeeld een bedrag van één eurocent per artikel wordt gevraagd zal de consument eerder geneigd zijn te betalen voor actuele inhoud. (Bron: Tijdschrift voor Multimedia)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie