Cultuur belangrijk in Cannes

Wanneer landen als Italië, Spanje en Duitsland over een paar weken in Cannes leeuwen in de wacht willen slepen met hun advertenties, zullen ze hun werk toch wat toegankelijker moeten presenteren. Cultuur speelt daarin een belangrijke rol.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De president van de Italiaanse Art Directors Club, Milka Pogliani en executive creative director Enrico Chiarugi van Bozell, stellen dat de meeste Italiaanse bureaus tot nu toe te weinig concessies hebben willen doen aan de practische eisen die er aan de presentatie worden gesteld. Ze staan te snel klaar met de klacht dat de jury ze niet wil begrijpen. Essentieel is om het materiaal zoveel mogelijk in het Engels te presenteren, toegankelijk en professioneel, en met zo min mogelijk ondertiteling.

Maar ook cultuur speelt een grote rol. Uit onderzoek blijkt dat er ‘low context’ en ‘high context’ culturen zijn. Low context culturen, zoals noord Europa en Engelssprekende landen, verwachten veel detail in hun communicatie, terwijl high context culturen zoals Italië en Spanje meer aandacht besteden aan de details om de boodschap heen. Daardoor kunnen uitingen uit de ene cultuur ook zelden één op één naar de andere worden omgezet.< SIZE=1>Bron: Marketing Week 4-5-2000<#/FONT>

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie