Dit zijn alle AMMA nominaties

De AMMA's worden uitgereikt tijdens het nieuwe allOut mediafestival.

De genomineerden voor de MWG AMMA Awards zijn bekend. Er was een recordaantal inzendingen dat in verschillende rondes beoordeeld is door professionals uit de branche. Donderdagavond 16 mei worden tijdens allOut, het nieuwe mediafestival, de winnaars bekendgemaakt.

Advertentie

YIM Talent van het jaar

Thies van Zadelhoff – Mediaxplain*
Thomas van der Biezen – Greenhouse Group
Marco Woltersom – PHD Media

Het YIM Talent van het jaar is op 21 maart aan de hand van een workshop en presentatie bepaald.

Sales representative van het jaar

Rick Vriesema - Exterion Media
Mascha Colmans-de Graaf - Jean Mineur Mediavision
Eva Rozenbeek - Exterion Media

De nominaties en winnaar van de Sales Representative van het Jaar (voorheen Carl Lipp-prijs) zijn bepaald door een online enquête onder adverteerders en mediabureaus, uitgevoerd door GfK.

Beste inzet van een medium

Het Perroncollege, leren terwijl je wacht! - Open Universiteit, ZIGT, Exterion Media
Hans Anders: Hoor wat je mist! - Hans Anders, Initiative, Talpa, Starkey, RTL
Volvo XC40 owns the streets - Volvo, Mindshare Greenhouse, Ogilvy, JC Decaux, BlowUp, BeDigital

Beste content & engagement strategie

Opel zet de autobranche op zijn kop met Jade - Opel Nederland BV, J. Walter Thompson Amsterdam, WeberShandwick, Randstad, MediaCom 
#myfirstblood - 2Basics, Riot Games en Gamers First
Mini restaurant van McDonald’s vergroot liefde voor het merk - McDonald's, OMD, TBWA, HKS, DDB Unlimited (Databay)
Bavaria Carnavalvrij - Bavaria, Mindshare Greenhouse, Fama Volat, Blauw Gras, Swinkels Family Brewers

Beste inzet van owned media

Hoe CadeauKalender van McDonald’s in 2018 alle doelstellingen overtrof! – McDonald's, OMD, DDB Unlimited (Databay), TBWA, HKS
For the players - Sony Playstation, MediaCom, DIVIMOVE

Beste media-innovatie

Contactloos doneren in een digitale abri – Justdiggit, JCDecaux en Kinetic (en met medewerking van Feeling Bright (concept), Lama Lama (design) en influencer marketingbureau IMA)
De personalisering van nieuws: smart radio & smart journalism - FD Mediagroep
Adscan: machine learning-tool helpt reclamevideo’s effectief te maken –Ster • Auping bedtijdverhaal - Auping, Mindshare Greenhouse Group, Buutvrij

Beste mediaperformance

NS Flex, net zo flexibel als jij - Initiative, NS, N=5, Metrixlab • Tele2 Connected lounge - Tele2, iProspect, De Persgroep, De Ondernemer, Dentsu Aegis Network
VodafoneZiggo: a world class strategy in a local mobile era - VodafoneZiggo, Google, Greenhouse Group

Beste datastrategie

Lion King – Stage Entertainment - Greenhouse, Mindshare
Parkmobile: juist datamodel verlaagt customer churn met 50% - Parkmobile, MobPro
+15% omzet door dynamische weerdata bij A-Z Barbecue - Happy Idiots
BidWiser, 1/3e meer business door artificial intelligence - MediaCom, Specsavers, Greenhouse

Beste mediastrategie

Alle reden voor een Volkswagen - MediaCom, Greenhouse, Achtung!
Neem je TV lekker mee, met Ziggo GO - OMD, J. Walter Thompson, Search Result
Hoe Samsung het jaarlijkse iPhone lanceringsfeestje verpestte - Publicis Groupe Starcom, Cheil, Boomerang

Beste media research

Trusted Brands, Trusted Ads - Sanoma, Mediabrands Marketing Sciences, Alpha.One
How offline advertising drives reach and engagement on Facebook - Dentsu Aegis DNA en Amsterdam School of Communication Research (Universiteit van Amsterdam)

Deze categorie heette voorheen de Hans du Chatinier-prijs.

Merk van het jaar

Hoe Ziggo onderscheidend vermogen vanuit media weet te realiseren – VodafoneZiggo, OMD, J. Walter Thompson Amsterdam, SearchResult, DisXT en Kumpany
LINDA. Het mediamerk voor alle leuke vrouwen van Nederland - Mood for Magazines

Media-exploitant van het jaar

Wayne Parker Kent
De Persgroep
Qmusic

Digitaal bureau van het jaar

Storm Digital 
Greenhouse Group
iProspect

Mediabureau van het jaar

MediaCom
ZIGT
Initiative
Mediaxplain

De AMMA's worden voor de negentiende keer uitgereikt.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie