Drie genomineerden voor GVR Jonge Haan 2014

Genootschap voor Reclame (GVR) heeft drie talenten genomineerd voor de GVR Jonge Haan, onder wie een Adformatie columnist.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

GVR nomineerde: Robert Uges, Hilde Voorveld en Adformatie-columnist Ebele Wybenga. Aanstaande maandag 27 januari wordt de prijs uitgereikt tijdens een besloten diner.  

Over de genomineerden:

Robbert Uges, werkzaam als Senior Media Planner op de afdeling Media Planning bij Universal Media, werkt voor klanten als BMW/MINI, Coca-Cola en Expert. Robbert won in 2011 al de AMMA award voor YIM Mediatalent van het jaar. Als voorzitter van ‘Young In Media’ zit hij in het algemeen bestuur van de MWG.

Hilde Voorveld, Assistent Professor bij de Amsterdam School of Communications Research (ASCoR), onderdeel van de Universiteit van Amsterdam, promoveerde cum laude. Haar promotieonderzoek richtte zich op de integratie van internet en traditionele massamedia in reclamecampagnes. Zij onderzocht de effecten van blootstelling aan reclame in verschillende media (crossmedia effecten) en ontdekte welke psychologische processen ervoor zorgen dat crossmedia campagnes meer effect hebben op de consument door bijvoorbeeld het gebruik van internet. Haar onderzoek  resulteerde in 10 peer-reviewed publicaties en twee wetenschappelijke prijzen.

Ebele Wybenga, journalist en schrijver, schrijft over cultuur, merken en media voor het weekendkatern van NRC Handelsblad en is columnist voor Adformatie. In juni 2013 verscheen zijn boek The Editorial Age over de internationale opkomst van branded journalism. Reclame en journalistiek versmelten steeds meer, merken kunnen aandacht en geloofwaardigheid winnen door zelf kwaliteitsmedia te maken. Dit verschijnsel werpt de vraag op: ‘Hoe weten lezers, kijkers en luisteraars nog welke content ze kunnen vertrouwen?’

Naast de uitreiking van de Jonge Haan, zal het GVR maandag ook de Coq d’Honneur (jaarprijs) en Coq de Grand Honneur (oeuvreprijs) uitreiken. Deze prijzen vormen sinds de jaren zeventig van de vorige eeuw de belangrijkste prijzen voor personen die zich verdienstelijk hebben gemaakt in het marketingcommunicatievak.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie