E-mail marketing is booming

E-mail marketing levert winst op. Uit een Amerikaans onderzoek uitgevoerd door Direct Marketing Association blijkt dat middelgrote bedrijven de beste resultaten boeken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Twee derde van de Amerikaanse bedrijven zegt dat hun verkoop is gestegen door de inzet van e-mail marketing. Middelgrote bedrijven in de VS zagen hun verkoop in 2001 oplopen met 59,8 procent. Grote bedrijven boekten een stijging van 47,1 procent terwijl kleine bedrijven 42,6 procent noteerden.

Nog meer cijfers: voor iets minder dan een derde had e-mail marketing geen effect; voor vijf procent van de bedrijven werkte het zelfs negatief. Bijna twee derde vond e-mail marketing de beste manier om klanten te behouden. Ruim een derde zei het effectief te vinden voor klantenwerving. Over de vorm van e-mail marketing waren de respondenten eensgezind: tachtig procent maakte gebruik van het basale tekstformaat.

< SIZE=1>Bron: 6minutes <#/FONT>

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie