Viral van de week - Everybody loves Borat. En Kazachstan nu ook

Social media bureau Dorst & Lesser kiest de viral van de week. Impactvolle, scroll-stopping content, die de doelgroep in het hart raakt.

‘Very Nice!’ de leus waarmee Borat, het alter ego van Sacha Baron Cohen, in 2006 Kazachstan al op de kaart zette, is eindelijk geadopteerd door het land zelf. Dan kun je denken: ze zijn een beetje two-thousand-and-late, maar er is nogal wat aan vooraf gegaan.

Very nice!

Toen in 2006 Borat, met de leus Kazachstan wereldberoemd maakte, was dit alles behalve positief. Het land werd afgeschilderd als armoedig, vol alcoholisten en seksistische inwoners. ‘VERY NICE!’ Maar niet per se een bestemming om even lekker op vakantie te gaan. Nu hadden ze toen al de keuze kunnen maken om mee te liften op de hype die ontstond en hun eigen draai eraan te geven, maar nee, Kazachstan was boos en spande een rechtszaak aan. Uiteindelijk werd dit verloren en is ook Borat voor enige tijd van de aardbodem verdwenen. Zo leek de rust wedergekeerd en kon het land weer bouwen aan haar imago. 

Tot nu. Borat is back. Op Amazon Prime is een nieuwe film met het personage gelanceerd en in Kazachstan is eindelijk besloten dat het soms beter is om iets te omarmen, dan te bevechten. Het toerismebureau van Kazachstan ‘Kazakh Tourism’ heeft ‘Very Nice’ compleet geïntegreerd in de campagne om het land te promoten. En met alles wat er in de wereld nu gebeurt zeggen wij dan ook: ‘Very Nice!’  
 

Kazachstan. Very nice!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie