Geschiedenisles voor de reiziger

Vanaf maandag 9 januari start Connexxion de wervingscampagne 'Ontdek 'm ook: de OV-chipkaart' om reizigers werven voor het aanschaffen van OV-chipkaart. De campagne is ontwikkeld door het bureau Propaganda en staat in het teken van ontdekkingsreizigers.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De campagne lijkt prima in orde. Alles is er: folders, abri’s, busposters, infopakket. Er gaat een promotieteam op pad en er is een site: .

Maar dan de slogans:
‘Ik heb Amerika ontdekt’ –Christopher Columbus
‘Ik heb Tasmanië ontdekt’ -Abel Tasman
‘Ik heb Nova Zembla ontdekt’ –Willem Barentz
‘Ik heb China ontdekt – Marco Polo
‘En wat heeft u ontdekt?’
‘Ik heb de OV-chipkaart ontdekt’ - Janneke Verwij – Smeele

Want: wat heeft een ontdekkingsreiziger als Abel Tasman met een OV-chipkaart reiziger gemeen? Het zijn beiden pioniers, reizigers die iets geweldigs ontdekt hebben.

Oh! Kunnen we de Nederlander niet ietsjes volwassener bejegenen? Alsjeblieft?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie