GIEP ‘Reclame als wetenschap’ (4) nu te beluisteren

In zijn tijd als (gast)docent aan de UvA zitten Giep's colleges bomvol jonge mensen die meer willen weten over reclame maken.

De 4e aflevering van GIEP is nu te beluisteren

De vierde aflevering van GIEP, de zesdelige podcastserie over reclame-icoon Giep Franzen, is nu te beluisteren.

Nu hij steeds minder met de dagelijkse zaken van FHV heeft te maken richt Giep zijn tijd en energie op onderzoek. Hij wordt gevraagd om als gastdocent les te geven - echt bijzonder in die tijd, want hij was zelf niet afgestudeerd - en zijn colleges zitten bomvol jonge mensen die meer willen weten over reclame maken, in theorie en praktijk. Reclame is geen vies woord meer, en Giep start SWOCC op om de kloof tussen wetenschap en praktijk te dichten.

Sprekers

  • Edith Smit, hoogleraar persuasieve communicatie, UvA en oud-student van Giep
  • Mary Hoogerbrugge, beschermvrouwe SWOCC en oud-student van Giep
  • Peter van Woensel Kooy, redacteur MarketingTribune en oud-student van Giep
  • Andy Mosmans, strateeg bij FHV vanaf 1991
  • Fred Bronner, emeritus hoogleraar, UvA
  • Tijs Timmerman, Lector, Hogeschool Utrecht en oud-student van Giep

Hier te beluisteren (ook beschikbaar op o.a. Spotify)

Lees ook: Airborne en Swocc lanceren podcast over reclame-icoon Giep Franzen

GIEP

In de podcast GIEP volgen we het bijzondere levensverhaal van één van de meest markante reclamemakers die ons land ooit heeft gekend. Giep Franzen legde de basis voor de reclame-industrie in Nederland. Als merkstrateeg, bureau-eigenaar en - later - als bijzonder hoogleraar. Zes afleveringen van ongeveer 30 minuten, met mogelijke uitbreiding tot vervolgafleveringen. Presentator: Liesbeth Rasker

Zijn gedachtegoed over merkstrategie gaat al decennia mee, maar is nog altijd springlevend. Nu misschien wel meer dan ooit. Maar voor Giep’s ideeën gemeengoed waren, moest hij een lange weg afleggen. Hij was een visionair die voor de troepen uitliep en daardoor vaak weerstand moest overwinnen.

GIEP is een Airborne Original en ontwikkeld door het Amsterdamse audio agency Airborne, in nauwe samenwerking met SWOCC (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie), in 1995 opgericht door Franzen. En is mede mogelijk gemaakt door Adformatie en Ace, family of leading agencies.

Advertentie
advertisement
Advertentie