Hema komt met de eerste programmatic HTML5 campagne

De digitale buitenreclame is te zien op de kanalen van Centercom en MMD Media.

Hema komt vandaag met de eerste programmatic HTML5 buitenreclamecampagne. Oogst en OutMoove hebben de digital out of home campagne ontwikkeld voor de retailer. Deze is te zien via het digitale supermarktennetwerk van Centercom en het tankstationnetwerk van MMD Media. Beide exploitanten hebben hun digitale netwerken volledig aansloten op programmatic buying platforms.
 

Eén uiting

Via digital out of home (DOOH) kun je dynamisch advertentieruimte inkopen en inspelen op diverse variabelen, zoals relevantie en actualiteit. Met een campagne gebaseerd op HTML5 hoef je voortaan ook maar één uiting aan te leveren. Voor de campagne van Hema is gekozen voor een koppeling aan de schermen op een vooraf bepaalde afstand van een Hema-filiaal. In de campagne-uiting wordt op het scherm, in een gelijkblijvende opmaak, aangegeven wat de afstand tot de dichtstbijzijnde Hema is.

Omnichannel communicatiestrategie

Jelle Sybesma, omnichannel consultant bij Hema: 'We willen daar zijn waar onze klanten zijn met informatie die relevant is. Met deze nieuwe DOOH-mogelijkheden kunnen we niet alleen inspelen op actualiteiten, maar zetten we ook weer een stap vooruit in onze digitale omnichannel communicatiestrategie.'

Lars Postmus, digital marketing consultant bij Oogst (onderdeel van Merkle en Dentsu Aegis Network): 'In eerdere Hema-campagnes bleken dynamische uitingen al zeer succesvol: want hoe relevanter je adverteert hoe groter de impact. Op straat het winkelend publiek de Hema-winkel in krijgen was de volgende uitdaging.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie