IPG koopt Acxiom voor ruim 2 miljard dollar om data-expertise te versterken

Interpublic Group (IPG) slaat een belangrijke slag met de aankoop.

  • Media
  • 7 July 2018
  • Maarten Hafkamp
123rf.com

Interpublic kondigde afgelopen week de overname aan van Acxiom Marketing Solutions voor 2,3 miljard dollar. Deze grote investering in het bedrijf dat gespecialiseerd is in data-analyse, wordt in de Verenigde Staten gezien als de eerste 'significante' acquisitie door een communicatieholding sinds Publicis in 2014 Sapient overnam.

Interpublic (IPG) is het moederconcern van bureaus als McCann, Initiative en UM (in Nederland vallen die laatste twee onder IPG Mediabrands). 

Volgens chairman Michael Roth komt de overname simpelweg voort uit de constante vraag van marketeers om te helpen op het gebied van data-analyse. 'In het verleden werkten we al samen met Acxiom en vulden de expertises elkaar aan. Maar de echte verdieping lieten we in feite over aan derden. Nu kunnen we samenwerking met bestaande klanten uitbreiden en ook de klantenbase van Axciom gebruiken.'

Advertentie

Privacy

Roth maakt zich geen zorgen over privacyregels rond consumentengegevens, 'Dat onderschatten wij niet. Acxiom Marketing Solutions heeft een sterke reputatie opgebouwd op dat vlak. Het is de enige speler die een vijfsterrenbeoordeling van Forrester Consulting heeft gekregen voor privacy en veiligheid.'

Axciom heeft ook een kantoor in Amsterdam.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie