IT-adviesbureaus veronachtzamen interne communicatie

IT-adviesbureaus besteden in de praktijk weinig aandacht aan interne communicatie bij de ondersteuning van hun opdrachtgevers tijdens e-business projecten. Dat concludeert een afstudeeronderzoek voor de studie Bedrijfscommunicatie aan de Katholieke Universiteit, uitgevoerd in opdracht van Wisse Kommunikatie in Arnhem.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Uit interviews en enquêtes blijkt dat interne communicatie in de klantorganisatie door de adviesbureaus wordt erkend als een belangrijke succesfactor. Desondanks kennen de ondervraagde bureaus geen hoge prioriteit aan interne communicatie toe. Een procesgerichte visie ontbreekt vaak.

Daarnaast zijn de klantorganisaties zich veelal niet bewust van het belang van interne communicatie. De meeste geïnterviewde bureaus wijzen de klant alleen op het belang van aandacht voor interne communicatie. Sommige adviseren de klant ook op dit gebied en slechts een enkeling beweerde zich ook bezig te houden met de uitvoering van interne communicatie-activiteiten bij de klant.

Interne communicatie zou niet uitsluitend als instrument om het doel te bereiken maar meer vanuit een procesgerichte visie moeten worden bekeken, zo adviseert het onderzoek.Reageren of geïnteresseerd in het onderzoeksrapport? Mail naar

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie