Juridisch gevecht in callcenterbranche

CLB, HMS en Tbin dagen het Helmondse SBK voor de rechter. Tbin - een exameninstelling in de callcenterbranche - en aandeelhouders CLB en HMS zeggen dat SBK haar verplichtingen niet is nagekomen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

SBK frustreert volgens genoemde partijen, de bedrijfsvoering van Tbin door onder meer consequent te weigeren om mee te investeren. Bovendien is er sprake van vergaande belangenverstrengeling, door in dezelfde branche als opleider en examinator op te treden en te starten met concurrerende initiatieven. Hierdoor hebben de andere aandeelhouders en Tbin veel schade geleden, menen de aanklagers. Daarnaast wordt SBK verweten dat zij geen enkel middel heeft geschuwd om Tbin weer volledig in handen te krijgen, zoals het samenspannen bij en het aanvragen van het faillissement van Tbin. SBK is oprichter van Tbin in 1998 en heeft in 2001 haar meerderheidsbelang van 76 procent in Tbin verkocht aan CLB (72%) en HMS (4%) wegens gebrek aan succes. ‘Nu Tbin succesvol begint te worden lijkt SBK zich te gedragen als spijtoptant en alle mogelijke (ongeoorloofde) middelen te gebruiken om Tbin weer volledig in handen te krijgen, aldus Rob Bal, directeur van Tbin. De zaak dient komende woensdag voor de rechtbank in Den Haag.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie