KinderNet5 ondergaat restyling

KinderNet5 gaat de komende periode flink restylen. Begin juni moet de zender als herboren van start.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Twee ingrepen staan daarbij centraal. Een helderder positionering dan voorheen, met een duidelijke focus op twee doelgroepen: ouders met kinderen van 3 tot 5 jaar en de groep 6 tot 12-jarigen, met de nadruk op 8 tot 10-jarigen. En ten tweede een grotere openheid voor commercie. Visueel wordt de duidelijker focus op het scherm herkenbaar in een gele en een rode ‘zone’: geel staat voor ‘leuk, geweldloos en Nederlands’, rood voor ‘leuk, humor en Nederlands’. Rode programma’s betekenen dus beslist niet dat het geweldloze karakter overboord gaat. Hoogtepunt in de vernieuwingen moet de TrendTent worden, een dagelijks programma-rond-de-programma’s, dat - ‘voor en door kinderen’ - identiteit en imago van KinderNet moet uitdragen. De TendTent moet bovendien een ‘platform voor commerciële betrokkenheid moet worden’.

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie