Lichtkrant voor groter bereik Artsen zonder Grenzen

Artsen zonder Grenzen is gestart met een campagne waarin dagelijks korte nieuwsberichten uit hulpprojecten op lichtkranten door heel Nederland worden getoond om aandacht te vragen voor het belang van noodhulp. Daarmee moeten meer mensen worden bereikt dan met de vorige campagne waarvoor sociale media zijn ingezet.

  • Media
  • 2 October 2012
  • Rogier Mulder
Helaas hebben we geen rechten meer op deze afbeelding
Adformatie

Campagnemanager Paulien Saraber: 'Een lichtkrant heeft de natuurlijke associatie met nieuws: het brengt je snel op de hoogte. Vorig jaar hebben we ons ingezet om via sociale media meer mensen te bereiken. En dat is heel goed gegaan: 19.000 mensen volgen inmiddels zo ons werk. Nu gaan we proberen om nog véél meer mensen te bereiken op een manier die opvalt tussen al het nieuws dat op mensen afkomt, door heel concreet te vertellen wát we doen.'

Artsen zonder Grenzen beschikt over één megalichtkrant met een tekstbak van 16 meter lang die op 4 zeecontainers is gemonteerd. In zijn geheel is het object 24 x 5 meter groot. Over 6 weken verhuist de megalichtkrant naar een ander weiland, waar hij tot eind december zal staan. Ook komen er 50 kleinere lichtkranten en posters op stations te hangen. Daarnaast worden er op tv 'lichtkrantcommercials' uitgezonden. Deze zijn ook te zien via Uitzending Gemist.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie