Overslaan en naar de inhoud gaan

ABN Amro zet superheld Billy in voor sociaal ondernemen

Wefilm maakt korte film over duurzame en ondeugende superheld
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Met een korte nieuwjaarsfilm wil ABN Amro het grote publiek inspireren om in 2017 vaker producten en diensten van sociaal ondernemers te gebruiken. Om het mensen makkelijk te maken deze maatschappelijk verantwoorde producten te vinden, intrduceerde de bank eerder deze maand al een zoekmachine, .

​Nederland telt veel entrepreneurs voor wie ondernemen niet alleen draait om financiële winst, maar vooral om een maatschappelijk doel. Een ruime meerderheid van de Nederlanders (66 procent) wil graag producten of diensten van deze ondernemingen afnemen. Maar in de praktijk doet vrijwel niemand dat nog, zo blijkt uit onderzoek van ABN AMRO onder meer dan duizend Nederlanders. 

In deze nieuwjaarsfilm laat kleine superheld Billy zien hoe leuk en gemakkelijk het is om de wereld een beetje beter te maken door producten van sociaal ondernemers te gebruiken. Zo zien we merken als Tony’s Chocolonely, Waka Waka en Beebox voorbij komen. ABN Amro ondersteunt sociaal ondernemers financieel en inhoudelijk, en geeft het sociale merken nu de hoofdrol in deze nieuwjaarsboodschap.


Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in