Overslaan en naar de inhoud gaan

Adverteerders pesten Poetin met homowetten

De eerste merken die adverteren tegen het Russische homowetgeving laten zich zien. Hello, I’m Vladimir #notforgays.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het ambachtelijke Schotse biermerk BrewDog protesteerde tegen anti-homo wetten met een productlancering. Het bracht een nieuwe bier voor mannen op de markt, genaamd Hello, My Name is Vladimir gepromoot met de hashtag .  Op de flessen staan Warhol-achtige foto&;s van Poetin.  BrewDog omschrijft het bier ‘voor über-heteromannen die topless paardrijden en messen dragen&;. ‘Houdt u van worstelen met potige mannen op de judomat of vist u in zwembroek? dan is dit het bier voor u!’. BrewDog zal 50% van de winst aan goede doelen op het gebied van gelijke behandeling schenken.

 

 

Blog AT&T

Iets serieuzer was de toon van AT&T, dat gisteren liet weten hoe het over de Russische homowetten denkt en er een blog over plaatste: ‘We zijn langdurig sponsor van het Olympisch Comité van de Verenigde Staten, we ondersteunen de prinicpes van de Human Rights Campaign en zijn tegen de Russischte anti-LGBT-wetgeving.’ 

Little bit gay

Ook het Canadese Institute of Diversity and Inclusion maakten een Sochi-commercial, de &;Gayest&; Ad Ever’. Het laat twee rodelaars zien, mannen dubbel, die zich opmaken om van start te gaan. De pay off luidt: ‘Just like the Winter Olympics themselves, just a little bit "gay".’ 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Roze korting

De Nederlandse luchtvaartmaatschappij Corendon kwam met een eigen actie, een week geleden al kondigde topman Atilay Uslu voor de microfoon van BNR aan een zogenoemde roze korting te geven van 50 procent op vluchten naar Sotsji. Aanvankelijk leek dit vooral en een slip of the tonque te zijn, maar uiteindelijk hebben zich ‘een handjevol’ mensen aangemeld voor de vlucht met korting, aldus een woordvoerster.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in