Overslaan en naar de inhoud gaan

Adverteren bij mediamerken? Houd rekening met nepnieuws

Als adverteerder moet je je ervan bewust zijn met welke mediamerken je samenwerkt. Een verkeerde keuze kan je geloofwaardigheid beïnvloeden
Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Adverteren bij mediamerken? Houd rekening met nepnieuws
Adverteren bij mediamerken? Houd rekening met nepnieuws

Als adverteerder moet je je ervan bewust zijn met welke mediamerken je samenwerkt. Een verkeerde keuze kan je geloofwaardigheid beïnvloeden. Zo weten we uit onderzoek dat adverteren in een meer vertrouwde media-omgeving niet alleen een positieve invloed heeft op merkvoorkeur maar óók op conversie.

 

Zorgen rondom nepnieuws

In de media update van Havas (2021) is te lezen dat de angst rondom de verspreiding van nepnieuws ten opzichte van 2020 met 37% flink is toegenomen. Bij babyboomers ligt dit nog hoger: onder de mensen tussen de 65 en 75 jaar is de angst met 55% gestegen. De rol van context wordt dan ook steeds belangrijker volgens Havas.

NU.nl en nepnieuws

Behoorlijk wat zorgen rondom nepnieuws. Hoe ga je hiermee om als een van de grootste nieuwsmerken van Nederland? Josefien, commercieel manager News & Domeinen bij DPG Media, gaat het gesprek aan met Gert-Jaap Hoekman, hoofdredacteur van NU.nl. Gert-Jaap vertelt hoe zij in de dagelijkse praktijk het vertrouwen van de consument proberen te winnen en welke rol nepnieuws daarbij speelt. 

Benieuwd naar het verhaal van Gert-Jaap? Lees verder op DPGGrow

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Kasseyy Sk

I have set-up the PCserver with the inbound rules as written in the manual, but it's not working reliable. Sometimes it seems that I can connect to https://testmyspeed.onl/.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in