Overslaan en naar de inhoud gaan

Adverteren voor wachtende vakantiegangers? Zo hou je het leuk

Bereik een groot publiek met je wachtrij-advertentie.
Partner
Schiphol Media

Schiphol is praktisch een stad op zichzelf. Met ruim een miljoen bezoekers per week, behoort het tot de Europese top en is daarmee een zeer interessante plek voor merken om zich te presenteren. Het premium out-of-home aanbod van Schiphol dat bestaat uit promopoints, analoge en digitale media, biedt daarbij unieke mogelijkheden. Nationale en internationale merken als Bacardi en ING, kiezen voor prominente aanwezigheid op deze exclusieve locatie met het doel de naamsbekendheid te vergroten of een uplift in verkoop te genereren. Amsterdam voert hierin de boventoon, maar ook de luchthavens van Eindhoven en Rotterdam behoren tot het netwerk van Schiphol. Deze veelzijdigheid biedt adverteerders de kans om te allen tijde de gewenste doelgroep te bereiken.

Miniatuurvoorbeeld
© Amsterdam Airport Schiphol
Miniatuurvoorbeeld
© Amsterdam Airport Schiphol

Schiphol werkt hard aan kortere wachttijden bij de check-in. Dat is merkbaar. Maar met dagelijks 200.000 vertrekkende passagiers kan het voorkomen dat ze eventjes in de rij moeten staan. Zeker tijdens de drukke zomermaanden. Gelukkig zorgen adverteerders steeds vaker voor de nodige afleiding. Hieronder lees je hoe je dat aanpakt.

Van juli tot en met oktober is het spits op Schiphol. In juli vertrekken er bijvoorbeeld 66 procent meer passagiers dan in februari. Gevolg: langere rij bij de check-in. Steeds vaker zien we dat merken ludieke acties verzinnen om positief op te vallen bij het wachtende publiek. Vinden we prima, zolang er maar geen ergernis ontstaat. Hier een paar tips waarmee je scoort in de bagagekarretjesfile.

1. Hou het leuk

Leuk is een subjectief begrip. De een vindt het fan-tás-tisch om door een knotsgekke clown uit de rij geplukt te worden; de ander wil liever met rust gelaten worden. Sympathiek vermaak, zoals een mini-workshop of VR-actie? Dat werkt prima. Iets leuks om naar te kijken, leidt af van de trage klok.

2. Leef je uit met wacht-verzachter

Sympathiek betekent ook dat je je inleeft in de situatie van je publiek. Op een hete zomerdag willen wachtende passagiers vast wel iets verfrissends. Van filewaarschuwing en speciale wacht-verzachters (mocht je in de textiel zitten) tot collectieve verzekeringskorting: er is altijd wel een link te leggen tussen je merk en een rij wachtenden. Oh ja: de regel voor maximaal 100 ml vloeistof aan boord geldt nog steeds. Wees dus creatief.

3. Scoor met klein vermaak

Kinderen zoet, ouders blij. En de rest van de reizigers ook. In de schoolvakanties ontvangen we een hoop jonge passagiers en ook zij kunnen een ‘vetcoole’ actie waarderen. Een kleine attentie of leuke afleiding is meestal genoeg om hun vakantiestart bijzonder te maken.

Lees meer

Liever iets verrassends doen voor reizigers die op Schiphol aankomen?
Bekijk hier onze actuele cases.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Schiphol Media

Schiphol is praktisch een stad op zichzelf. Met ruim een miljoen bezoekers per week, behoort het tot de Europese top en is daarmee een zeer interessante plek voor merken om zich te presenteren. Het premium out-of-home aanbod van Schiphol dat bestaat uit promopoints, analoge en digitale media, biedt daarbij unieke mogelijkheden. Nationale en internationale merken als Bacardi en ING, kiezen voor prominente aanwezigheid op deze exclusieve locatie met het doel de naamsbekendheid te vergroten of een uplift in verkoop te genereren. Amsterdam voert hierin de boventoon, maar ook de luchthavens van Eindhoven en Rotterdam behoren tot het netwerk van Schiphol. Deze veelzijdigheid biedt adverteerders de kans om te allen tijde de gewenste doelgroep te bereiken.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in