Adverteren voor wachtende vakantiegangers? Zo hou je het leuk
Schiphol is praktisch een stad op zichzelf. Met ruim een miljoen bezoekers per week, behoort het tot de Europese top en is daarmee een zeer interessante plek voor merken om zich te presenteren. Het premium out-of-home aanbod van Schiphol dat bestaat uit promopoints, analoge en digitale media, biedt daarbij unieke mogelijkheden. Nationale en internationale merken als Bacardi en ING, kiezen voor prominente aanwezigheid op deze exclusieve locatie met het doel de naamsbekendheid te vergroten of een uplift in verkoop te genereren. Amsterdam voert hierin de boventoon, maar ook de luchthavens van Eindhoven en Rotterdam behoren tot het netwerk van Schiphol. Deze veelzijdigheid biedt adverteerders de kans om te allen tijde de gewenste doelgroep te bereiken.


Schiphol werkt hard aan kortere wachttijden bij de check-in. Dat is merkbaar. Maar met dagelijks 200.000 vertrekkende passagiers kan het voorkomen dat ze eventjes in de rij moeten staan. Zeker tijdens de drukke zomermaanden. Gelukkig zorgen adverteerders steeds vaker voor de nodige afleiding. Hieronder lees je hoe je dat aanpakt.
Van juli tot en met oktober is het spits op Schiphol. In juli vertrekken er bijvoorbeeld 66 procent meer passagiers dan in februari. Gevolg: langere rij bij de check-in. Steeds vaker zien we dat merken ludieke acties verzinnen om positief op te vallen bij het wachtende publiek. Vinden we prima, zolang er maar geen ergernis ontstaat. Hier een paar tips waarmee je scoort in de bagagekarretjesfile.
1. Hou het leuk
Leuk is een subjectief begrip. De een vindt het fan-tás-tisch om door een knotsgekke clown uit de rij geplukt te worden; de ander wil liever met rust gelaten worden. Sympathiek vermaak, zoals een mini-workshop of VR-actie? Dat werkt prima. Iets leuks om naar te kijken, leidt af van de trage klok.
2. Leef je uit met wacht-verzachter
Sympathiek betekent ook dat je je inleeft in de situatie van je publiek. Op een hete zomerdag willen wachtende passagiers vast wel iets verfrissends. Van filewaarschuwing en speciale wacht-verzachters (mocht je in de textiel zitten) tot collectieve verzekeringskorting: er is altijd wel een link te leggen tussen je merk en een rij wachtenden. Oh ja: de regel voor maximaal 100 ml vloeistof aan boord geldt nog steeds. Wees dus creatief.
3. Scoor met klein vermaak
Kinderen zoet, ouders blij. En de rest van de reizigers ook. In de schoolvakanties ontvangen we een hoop jonge passagiers en ook zij kunnen een ‘vetcoole’ actie waarderen. Een kleine attentie of leuke afleiding is meestal genoeg om hun vakantiestart bijzonder te maken.
Lees meer
Liever iets verrassends doen voor reizigers die op Schiphol aankomen?
Bekijk hier onze actuele cases.
Schiphol is praktisch een stad op zichzelf. Met ruim een miljoen bezoekers per week, behoort het tot de Europese top en is daarmee een zeer interessante plek voor merken om zich te presenteren. Het premium out-of-home aanbod van Schiphol dat bestaat uit promopoints, analoge en digitale media, biedt daarbij unieke mogelijkheden. Nationale en internationale merken als Bacardi en ING, kiezen voor prominente aanwezigheid op deze exclusieve locatie met het doel de naamsbekendheid te vergroten of een uplift in verkoop te genereren. Amsterdam voert hierin de boventoon, maar ook de luchthavens van Eindhoven en Rotterdam behoren tot het netwerk van Schiphol. Deze veelzijdigheid biedt adverteerders de kans om te allen tijde de gewenste doelgroep te bereiken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid