Overslaan en naar de inhoud gaan

Aegis Media koopt Bookmark

Aegis Media heeft het Naardense interactieve marketingbureau Bookmark overgenomen. Binnen Aegis zal Bookmark onderdeel uit gaan maken van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bedrijf Isobar telt met de overname van Bookmark 54 kantoren in 32 landen en is volgens eigen zeggen het grootste interactieve bureaunetwerk ter wereld op het gebied van interactieve marketingadvies en creatie, interactieve mediastrategie en -inkoop, search engine marketing, interactieve televisie, e-commerce, CRM en mobile marketing. In Nederland vallen de bureaus Carat Interactive en Medialand.nl onder Isobar.

Aegis heeft na een uitgebreide verkenning in november vorig jaar contact met Bookmark opgenomen. Het medianetwerk neemt Bookmark nu voor 100 procent over. Oprichters en aandeelhouders van Bookmark, Brian Hirman en Peet Nieuwenhuijsen, hebben vanaf nu dus geen aandelen meer in hun bedrijf, maar zullen als directie verbonden blijven aan Bookmark.
Daarnaast zal Brian Hirman toetreden tot het managementteam van Aegis Media Nederland. Bookmark blijft kantoor houden in Naarden en blijft ook de eigen naam houden. Over de financiele details van de overname worden verder geen mededelingen gedaan.

Brian Hirman legt de stap van Bookmark uit: ‘Een aantal redenen liggen ten grondslag. Het vakgebied interactieve marketing krijgt een steeds belangrijkere plaats bij onze klanten. Bookmark werkt hoofdzakelijk voor de grotere klanten; een stevige backbone is dus erg belangrijk, want hoe belangrijker interactieve marketing wordt, des te belangrijker wordt het dus voor deze grote klanten om met een grote partij te werken die ze in hun ogen continuïteit garandeert in kennis en verdere ontwikkeling. Verder is aansluiting bij een internationaal netwerk belangrijk voor onze multinational klanten als Philips en Cadillac Europe. Door ons aan te sluiten bij Isobar krijgen we toegang tot een wereldwijd netwerk van specialistische interactieve kennis met ruime mogelijkheden voor innovatie en R&D.’ Bookmark werkt onder andere voor klanten als Aviko, Cadillac & Corvette Europe, Center Parcs, Disney, Grolsch en Philips.

Arjan Pomper, CEO van Aegis Media Nederland, geeft als reden voor de overname: ‘Interactieve marketing heeft inmiddels een strategische positie verworven binnen de marketingstrategie van bedrijven. Hiermee neemt tevens het belang van CRM steeds meer toe. Immers het werken aan excellent klantinzicht door de opbouw van slimme en geprofileerde klantendatabases is noodzakelijk voor het houden van de juiste dialoog met je klanten. Bookmark is één van de weinige spelers die de afgelopen jaren concreet bewezen heeft zowel de kennis en ruime ervaring op het gebied van interactieve marketingcommunicatie als op het gebied van CRM en databasemarketing te hebben.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in