Overslaan en naar de inhoud gaan

Alleen marktaandeel SBS stijgt

Alleen de SBS-zenders hebben in 2005 het marktaandeel in de avond zien stijgen. Het aandeel van SBS6, Net5 en Veronica ging van 20,3 naar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij SBS was Veronica de grootste stijger (20-49). De zender sloot 2005 af met een marktaandeel van 5,5 procent, 0,4 procent hoger dan het vorig jaar. Veronica trekt steeds meer vrouwelijke kijkers in de doelgroep 20-34. SBS6 groeide met 0,3 procent tot 12,7 procent, eveneens in de doelgroep 20-49.
Ook in 2005 vormden Hart van Nederland, Shownieuws en Actienieuws de pijlers van de programmering van SBS6. Daarnaast waren nieuwe programma’s als De Afvallers en Groeten uit de Rimboe een succes. Op 30 maart trok SBS6 3.784.000 mensen met de interland Nederland-Roemenië.

Nederlanders hebben in 2005 opnieuw meer televisie gekeken. Kijkers van 6 jaar en ouder zaten gemiddeld 195 minuten per dag voor de buis, drie minuten meer dan in het jaar ervoor. De Stichting KijkOnderzoek (SKO), die de cijfers gisteren bekendmaakte, noemt de stijging opvallend, omdat er in 2005 geen grote sportevenementen als het WK Voetbal of de Olympische Spelen plaatsvonden.

De voetbalwedstrijd Nederland-Armenië op 30 maart was de allerbest bekeken uitzending. Ruim 3,9 miljoen mensen stemden ervoor af op SBS6. Op de tweede plaats staat de uitzending van Studio Sport op dezelfde dag, met net iets minder kijkers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in