Overslaan en naar de inhoud gaan

Anita Elberse, Nederlandse hoogleraar aan Harvard: Lady Gaga & marketingstrategie

De beste artikelen uit 50 jaar Tijdschrift voor Marketing. Vandaag: een interview met Harvard-professor Anita Elberse.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Elberse houdt van een onconventionele aanpak in haar onderzoek. Zo is ze vaak op bezoek bij filmstudio’s en op trainingsvelden: ‘Ik kijk dan echt mee met beslissingen die worden genomen. Ik bedoel, ik kan wel comfortabel in mijn kantoor gaan zitten, en bedenken hoe het allemaal gaat – bijvoorbeeld bedenken wat een Hollywood-ceo bezielt om 250 miljoen dollar te spenderen aan een film als John Carter, wat een grote flop is geworden. Maar volgens mij wordt onderzoek beter als ik écht weet wat er gebeurt. Ik kan een beter econometrisch model ontwikkelen op het moment dat ik weet welke informatie een ceo tot zijn beschikking heeft en hoe hij die informatie interpreteert. Daar komen de beste ideeën voor nieuw onderzoek uit.’

Auteur en fotografie: Stijn Hustinx

In het kader van ons 50-jarig jubileum herpubliceren we komende maanden dagelijks artikelen uit de oude doos. Bekijk ze allemaal in het

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in