Overslaan en naar de inhoud gaan

B2B: online marketing wordt relevanter in 2014

De rol van online marketing wordt voor sales in B2B in 2014 belangrijker dan persoonlijke verkoop of reference selling. Dat is de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De benchmark, uitgevoerd door Goals Marktbewerking, werd voor het derde achtereenvolgende jaar gehouden onder directies en commercieel verantwoordelijken van Nederlandse ICT bedrijven. Het aantal respondenten lag op 77, die 150 onderzoeken invulden.

De belangrijkste bevindingen:

- Online marketing wordt een steeds grotere rol toegedicht, al lijkt een duidelijke strategie nog te ontbreken. Nu doet 40 procent aan online marketing, voor 2014 wordt 64 procent verwacht. Men verwacht dat in dat jaar online marketing belangrijker wordt dan persoonlijke verkoop en reference selling.

- Social media worden steeds belangrijker, met name Twitter en LinkedIn. Social media zijn echter niet hét middel om leads te genereren. Daarvoor is het eigen netwerk en persoonlijke verkoop toch nog altijd het best geschikt.

- De focus van bedrijven in de ICT-sector op het gebied van marktbewerking verschuift weer terug naar de korte termijn.

- Productontwikkeling staat sterk in de belangstelling. Nieuwe producten hebben een tweeledig doel: bestaande klanten beter van dienst zijn, maar ook nieuwe markten veroveren. Deze laatste variant (diversificatie) is sterk toegenomen.

Enkele trends die de onderzoekers zijn tegengekomen:

- de salesconversie is het afgelopen jaar verbeterd

- minder telemarketing, activiteiten verschuiven naar online

- het belang van onderzoek neemt toe
- in de toekomst minder events, meer online

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in