Overslaan en naar de inhoud gaan

Bedrijfsresultaat Telegraaf 15% lager

De Telegraaf Media Groep (TMG) houdt ondanks de al getroffen bezuinigingsmaatregelen rekening met een circa 15 procent lager…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het betreft hier het bedrijfsresultaat exclusief bijzondere posten, waaronder reorganisatielasten. De omzet is met circa 5 procent toegenomen tot ruim 725 miljoen euro. Ook spreekt TMG over een winst van € 23,8 miljoen euro over de eerste zeven periodes in 2005, tegenover €19 miljoen in 2004.

related partner content for mobile comes here

De getroffen bezuinigingsmaatregelen waren nog niet voldoende om de dalende oplage- en advertentie-inkomsten het hoofd te bieden. Voor dit jaar worden opnieuw reorganisatiekosten voorzien. Eerder meldde de uitgever ruim tweehonderd voltijdbanen te gaan schrappen vanwege 'structurele en cyclische ontwikkelingen in de mediamarkt. Hoeveel de nieuwste banenreductie gaat kosten, is nog niet bekend.

Een winstprognose geeft De Telegraaf niet, omdat er te veel onzekerheden zijn. Wel zegt bestuursvoorzitter Ad Swartjes dat er meer optimisme is dan vorig jaar. ‘Weliswaar nog niet gebaseerd op gerealiseerd resultaat maar wel op de toch wel steeds duidelijkere signalen van buiten én de potentie van nieuwe projecten, activiteiten en deelnemingen van TMG.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in