Overslaan en naar de inhoud gaan

Bioscopen laten veerkracht zien

Marlene Wickel van Jean Mineur Mediavision en Hajo Binsbergen Warner Bros. Discovery: "zeker aansluiting zoeken bij het NMO."
Partner
ZIGT

ZIGT - media en marketing agency. Met data, media, creatie en tech bouwt ZIGT merken, informeert mensen en maakt omzet. ZIGT denkt strategisch, maar pakt aan met de poten in de klei; onafhankelijk en vrij om de beste keuzes te maken. Samen op zoek naar het onbenut potentieel in merken én mensen. Vrijheid en groei staan centraal - Freedom to Grow. 

ZIGT op Media Bioscopen
ZIGT op Media Bioscopen

In een serie speciale afleveringen van de podcast ZIGT op Media gaan Rogier Bruggeman en René Zeedijk van ZIGT één keer per maand in gesprek met exploitanten in de verschillende branches. Dit keer is het de beurt aan de bioscopen. Te gast in de studio in Hoofddorp twee mastodonten uit de filmwereld: Marlene Wickel Jean Mineur Mediavision en Hajo Binsbergen Warner Bros. Discovery.

Corona heeft een zware wissel getrokken op de bioscoopbranche. Nu de beperkingen voorbij zijn gaat de consument weer massaal terug de bioscoopzaal in. Logisch vindt Wickel: "Innovatie en investeringen die bioscopen doen, blijven mensen naar het grote doek trekken. Er wordt een beleving geboden die je thuis, al heb je nog zo’n knoeperd van een tv, gewoon niet hebt."

Die innovaties brengen onder andere met zich mee dat bezoekers films zien op steeds geavanceerdere schermen met beter geluid. Dat daar kansen liggen voor adverteerders is al langer bekend. Wickel: "onderzoek heeft aangetoond dat bioscoopreclame de hoogste retentiewaarde heeft." Van Binsbergen vult aan: "als adverteerder sluit je aan bij een ervaring waar mensen voor willen betalen. Beter wordt het bijna niet."

De hele aflevering kijk en luister je hier:

Meer ZIGT op Media luisteren? Abonneer je hier op SpotifyApple Podcast of kijk op YouTube.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
ZIGT

ZIGT - media en marketing agency. Met data, media, creatie en tech bouwt ZIGT merken, informeert mensen en maakt omzet. ZIGT denkt strategisch, maar pakt aan met de poten in de klei; onafhankelijk en vrij om de beste keuzes te maken. Samen op zoek naar het onbenut potentieel in merken én mensen. Vrijheid en groei staan centraal - Freedom to Grow. 

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in