Overslaan en naar de inhoud gaan

Breedbandmarkt blijft licht groeien

De Nederlandse markt voor breedbandinternet is in het laatste kwartaal van vorig jaar met 1,1 procent gegroeid.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er kwamen in totaal 67.000 aansluitingen bij. Dat blijkt uit data van marktonderzoeker . In totaal telt Nederland nu 6,37 miljoen aansluitingen voor breedbandinternet. KPN is met een aandeel van 39,9 procent marktleider, gevolgd door Ziggo (26,1 procent) en UPC (bijna 15 procent).

Het aandeel glasvezel en kabel groeide en dat ging ten koste van DSL, dat desondanks nog altijd goed is voor ruim de helft van alle snelle internetverbindingen. Die trend zal dit jaar naar verwachting doorzetten. Telecompaper verwacht voor dit jaar een groei van de breedbandmarkt met in totaal 2,9 procent.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in