Overslaan en naar de inhoud gaan

BVA dringt bij informateurs aan op behoud sterke publieke omroep

‘Bezuinig niet op de NPO’ is de kernboodschap in de brief die BVA stuurde aan informateurs Dijkgraaf en Van Zwol.
NPO
NPO
© https://npo.nl/pers
NPO
NPO
© https://npo.nl/pers

Als reactie op het recente kabinetsbesluit over de vergunningsduur van de publieke omroep, heeft Bond van Adverteerders (BVA) een brief gestuurd aan informateurs Elbert Dijkgraaf en Richard van Zwol. In deze brief uit de belangenbehartiger zijn bezorgdheid over mogelijke bezuinigingen op de publieke omroep. De organisatie benadrukt het belang van een sterke NPO voor zowel de maatschappij als adverteerders en hun merken.

related partner content for mobile comes here

In de brief wordt gewaarschuwd dat het niet onwaarschijnlijk is dat de huidige formerende partijen - PVV, VVD, NSC en BBB - het eens kunnen worden over ingrijpende maatregelen zoals bezuinigingen, het reduceren van het aantal publieke zenders, of zelfs het volledig afschaffen van de publieke omroep. Dit terwijl de publieke omroep volgens BVA een cruciale rol speelt in het tegengaan van polarisatie en het stimuleren van maatschappelijke veranderingen.

Afbreuk

De organisatie benadrukt verder dat reclame een belangrijke rol speelt bij het financieel gezond houden van de publieke omroep, zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit of onafhankelijkheid ervan. Ze roepen op om het bestaande duale financieringssysteem te behouden en de kracht van reclame te benutten om een bloeiende publieke omroep te waarborgen.

De volledige brief van BVA aan de informateurs Dijkgraaf en Van Zwol is hier te lezen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in