Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument vertrouwen, welke rol spelen merken?

Las gisteren de berichtgeving in o.a. de Telegraaf, waar werd gesproken over het sterk dalende consument vertrouwen. Het vertrouwen van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Las gisteren de berichtgeving in o.a. de , waar werd gesproken over het sterk dalende consument vertrouwen. Het vertrouwen van de consument blijkt namelijk deze maand "ingestort". De index voor het consumentenvertrouwen daalde van min 19 in juni naar min 31 in juli. Dat is gebaseerd op cijfers vab het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

De vraag die mij als marketeer bezig houdt: wat kunnen merken hiermee? Moet je als merk dit soort macro ontwikkelingen accepteren en volgen. Of heb je als merk hier zelf ook een rol in? Kan je als merk positiviteit bij de consument stimuleren?

Eén van de zaken waar marketing, denk ik, mee moet oppassen is te veel focus op het prijswapen. Dit kan de perceptie bevestigen dat "alles duurder wordt".

Want vinden molbloggers? Is consument vertrouwen een gebied waar marketing 'ownership' van moet hebben? En zo ja, hoe?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in