
Online mannenplatform Day1 Lifestyle gaat samenwerken met de digitale uitgever Discover Media. Day1, een initiatief van influencer en ondernemer JayJay Boske, wil via deze samenwerking vooral groeien met zijn website. Al denkt Boske ook al hardop na over een printmagazine, vertelt hij in gesprek met Adformatie.
Day1 (officiële schrijfwijze: DAY1) is een lifestyleplatform voor mannen tussen de 18 en 45 jaar en heeft een miljoenenbereik op YouTube en andere sociale media. Het platform richt zich op kortere en langere video’s over hoe mannen zichzelf kunnen verbeteren en kunnen leren, onder andere op het gebied van sporten, financiën en mentale gezondheid. ‘We hebben nooit content gemaakt over halfnaakte vrouwen om zo via likes en comments sneller te groeien’, vertelt Boske. ‘We zijn een platform waar je komt omdat je onderdeel bent van een community, een platform waar je veel leert en ziet. We brengen ook entertainment, bijvoorbeeld video’s over gave auto’s’.
Vacatures
Teammanager Communicatie
Waterschap ZuiderzeelandDirecteur / Bestuurder
City Marketing Heerlen via Colourful PeopleCommunicatiemedewerker
de Nederlandse Orde van Belastingadviseurs (NOB)Gratis website
De samenwerking met Discover Media – uitgever van onder meer Fashionchick en De Hippe Vegetariër – is gesloten omdat Boske potentie ziet om Day1 verder uit te bouwen. ‘We zijn goed in video, maar doen nog weinig met geschreven artikelen op onze website. De redacteuren van Discover Media gaan die geschreven content op zich nemen, en kunnen ook samenwerken met mijn videoteam (van tien personen, red.) voor onderwerpen’.
De website blijft gratis toegankelijk, zonder betaalmuur. Boske: ‘Ik zou niet weten waarom ik zou kiezen voor een betaalmuur. Kijkers en lezers willen je content gratis zien. Daarom leunen we op adverteerders en dat blijven we doen. Ik merk dat veel partijen nog steeds inzetten op betaalde content voor websites. Adverteren in een YouTube-video of zo’n video is soms een stap te ver. Straks kunnen we dergelijke partijen een advertorial aanbieden op onze website’.
Toon Hilhorst, managing director van Discover Media, vertelt desgevraagd dat de website van Day1 zich gaat focussen op actueel nieuws via pijlers als fitness, tech, auto’s en fashion. Hij benadrukt dat Discover Media licentiehouder wordt van Day1 en dat er géén sprake is van een overname. Zo blijft Boske gewoon aan boord en gaan de partijen niet alleen redactioneel samenwerken, ze gaan ook de sales samen doen.
Mannelijke Linda worden
Boske heeft grote plannen met Day1. ‘Ik had eind vorig jaar drie of vier opties om een samenwerking zoals met Discover Media aan te gaan, wat heel leuk was. Discover Media weet de toon goed vast te houden, schrijft zoals wij ook schrijven. Het is mooi om te merken dat er zoveel interesse is in het merk Day1. Er zijn namelijk niet zoveel mannenmerken meer. Loop in de supermarkt eens naar het tijdschriftenvak. Hoeveel echte mannenbladen zie je? Esquire is een mooie, maar verder zijn de mannentitels vaak wat platter. Met Day1 wil ik de mannelijke Linda worden. Dit jaar of volgend jaar wil ik daarom ook een printmagazine van Day1 uitbrengen’.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid