Overslaan en naar de inhoud gaan

De geloofwaardigheid van commerciële podcasts

Drieluik van journalist Peter Olsthoorn over de exploitatie van podcasts. Deel 1: merken en de effectiviteit van podcasts.
Podcast audio merken
© Shutterstock
Podcast audio merken
© Shutterstock

We luisteren steeds meer. Hoewel radio nog steeds onverminderd populair is, neemt het aandeel on demand steeds verder toe. Bij volwassenen onder de 35 ligt de verhouding zelfs al bijna op 50/50. Niet verwonderlijk dat merken en masse de podcastmarkt in stappen. Een merk moet immers zijn waar zijn klanten zijn. Het is bovendien een uitstekend medium om een bepaald topic te claimen. Maar zoals met alle media: je moet wel in staat zijn door de clutter heen te breken.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in