Overslaan en naar de inhoud gaan

De Jonge Lezer roert zich met vier aankopen op de markt van jongerenbladen

De uitgever neemt vier magazines over. Cor Jan Willig (New Skool Media) is één van de investeerders.
de jonge lezer
de jonge lezer

De Jonge Lezer koopt het magazine Penny van Holco Publications en Meiden magazine, Stoer en Goal! van ZPRESS Young. De nieuwe uitgeverij neemt alle medewerkers van deze titels over. De Jonge Lezer is een samenwerkingsverband tussen media-investeerder Cor Jan Willig (New Skool Media), Steven Flipse (ex-CFO van Sanoma) en het huidige management van Holco Publications, Tim Smit en Paul Tuijnman.

De uitgever richt zich op kinderen en jongeren tot 14 jaar en wil inspelen op de tendens dat ouders het belangrijker vinden dat hun kind ook offline momenten beleeft. 'Tijdschriften als een welkome afwisseling van de schermdrukte: een moment van rust, focus en ontspanning.'

related partner content for mobile comes here

Tim Smit, algemeen directeur van De Jonge Lezer: 'We hebben de ambitie om door een actieve buy and build strategie dé jeugduitgeverij van Nederland te worden en titels met een duidelijk profiel voor de jeugd onder één dak te brengen.'

Voor ZPress Young betekent de verkoop van de drie titels dat de uitgever zich nu volledig richt op sponsored media en het organiseren van B2B-events. 
Alex Klein, algemeen directeur van ZPress Young: 'Na de verkoop van Hitkrant, Girlz en CosmoGirl! aan Audax, medio 2018, lag er een strategisch vraagstuk op tafel, en met deze transactie hebben we een duidelijke keuze gemaakt.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in