Overslaan en naar de inhoud gaan

De Nederlandse automotive markt in kaart gebracht

Wat vinden Nederlanders interessant op het gebied van auto's en hoe ziet het oriëntatie- en aankoop gedrag eruit?
Automotive
Automotive
Automotive
Automotive

Sanoma doet als mediabedrijf continu onderzoek. Denk aan een doelgroeponderzoek naar het mediagebruik van consumenten, hoe ze in het leven staan en hoe zij zich oriënteren op aankopen. Wij analyseren ook telkens de kracht van de mediumtypen en het effect van campagnes. Wij delen die resultaten graag met je. In dit document delen we de inzichten rondom de interesse in autogerelateerde onderwerpen en het oriëntatie- en aankoopgedrag voor auto's. 

Het onderzoek is uitgevoerd in maart 2019, onder 504 respondenten. Hierbij kunnen we selecteren op geslacht en leeftijd van de respondent. 

Meer dan de helft verzamelt vooraf veel informatie voor de aankoop van een auto. 92% maakt een testrit voordat er een nieuwe of andere auto wordt aangeschaft. Zowel mannen als vrouwen kopen een auto vooral op verstand. 78% koopt bij een lokale dealer. 
 

Meer informatie? Bekijk hier de infographic.  

De infographic is slechts een selectie van de resultaten. Mocht je meer willen weten over een specifiek onderwerp, neem dan contact op met Sanoma B2B Marketing.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in