Overslaan en naar de inhoud gaan

De stem van je merk (deel 2)

Je kunt als A-merk van alles roepen, maar je helpdesk bepaalt vaak de doorvertelfactor van je producten en diensten. Apple heeft…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op de Developers Conference in San Franciso ontdekte ik in de locale Apple Store de Genius Bar. Espresso voor Apple Nerds, dacht ik nog even, maar het bleek een Live Troubleshoot Balie. Met elk Apple apparaat kun je daar terecht, met al je hard- en softwarevragen. GRATIS! U leest het goed. Je wordt geholpen door een 3D-Apple Genius van vlees en bloed, ze hebben er 8 zitten. Aan de blije bekjes van vertrekkende bargasten te zien, gaat dat meestal met succes. Aangezien mijn iPhone ook hier geen bereik had, begon ik toch aan de antenne's te twijfelen. Een mooie gelegenheid om de iPhone & the Genius Bar te testen.

related partner content for mobile comes here

Het aardige is dat je meestal meteen wordt geholpen. Als het druk is (en dat was het nu, met 5000 internationale Apple Developers op loopafstand) dan kun je ter plekke online intekenen. Ik kon dezelfde dag kwart voor vijf terecht. Het werd tien voor vijf, maar mijn naam pronkte al wel mooi op het scherm in de wachtrij. Dat alleen al maakte me geen nummer. De dienstdoende Genius haalde m'n iphone binnenstebuiten: van settings checken tot simkaartpoetsen. Twintig minuten volle aandacht! Het mocht niet baten, de IPhone was gezond. T-Mobile weer.... werkte deze maand nauwelijks in Amsterdam, niet in Deventer, soms in Berlijn en niet in San Francisco. Het wachten is op de Genius Bar van T- Mobile. (Die voor deze klant te laat komt, die komt nooit meer terug).

De les van Apple is duidelijk. Een gratis reparatie/helpbalie met een paar handige Henkies en Miekes is een klantentrekker en klantenbinder van jewelste. Maximale doorvertelfactor, en ook dankzij de prima naam (ook leuk voor op je CV als je er gewerkt hebt) zal je de Genius Bar niet gauw vergeten.

Meer blogs en columns te volgen op

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in